piątek, 15 stycznia 2016

Opowiem Ci mamo, co robią auta - Nowicki Artur, Brykczyński Marcin

Tytuł - Opowiem Ci mamo, co robią auta
Autor -  Nowicki Artur, Brykczyński Marcin
Wydawnictwo - Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Ilość stron -28
Rok wydania - 2014


Zanim sięgnęłam po tą książkę słyszałam, czytałam o niej wiele dobrego. I wiecie co? Rozczarowałam się niezmiernie. Myślałam, że książka będzie pouczająca, że dowiemy się z niej czegoś nowego o samochodach, że poszerzy nasze (no dobra głównie moje) motoryzacyjne horyzonty. Nic z tego. Brakuje mi tego typowego tekstu, ciekawostek o autach.

W książce jest bardzo mało tekstu, a ten który jest to bardziej zadania do wykonania. Fakt zadania i łamigłówki są ciekawe. Syn z chęcią je rozwiązywał, i to nie jeden raz. Poradził sobie ze wszystkimi, no może z jedną miał problem, ale daliśmy wspólnie radę. Zadania są przeróżne m.in. znajdź różnicę, policz, pokaż co nie pasuję. Jest to ciekawa forma łamigłówek ćwiczący umiejętności dziecka. 

Ogromnym plusem książki są ilustracje. Obrazki są piękne, zawierają wiele szczegółów. Intrygują małego czytelnika. Zachęcają do opowiadania o tym co się na nich dzieje. To największy pozytyw. 

Nie wyobrażam sobie dziecka sześcioletniego zajmującego się tą książką. Mój starszy syn (prawie trzy i pół roku) jest nią zainteresowany i wydaje mi się, że to jest akurat wiek, dla którego pozycja jest dedykowana. Po "przerobieniu" jej kolejny raz odpowiedzi zna już na pamięć i na wszystko odpowiada machinalnie bez zastanowienia się.

Nie jest to typowa książka do czytania. Jest to zbiór zadań do rozwiązania. Jest to także ogromna zachęta to rozmowy z dzieckiem i opowiadania o tym, co robią auta. I jako taka "inna" książka jest dobra. 


4 komentarze:

  1. Czytałam też o tej serii dużo dobrych ale nie miałam okazji jeszcze wypróbować. U nas w domu książeczki obrazkowe sprawdzają się póki co rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój syn bardziej z tych co lubią gdy się czyta.. ostatnio dorwalam tez Mam oko na litery i tez bez szału... choć jeszcze Pingwina szukam...

      Usuń
  2. Mój Synuś by się zakochał... On kocha wszystkie auta i w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam książeczkę do poogladania :)

      Usuń